LITTERATURKLUBBEN

📚Recension: Eller sjunk i havet 📚
Titel: Eller sjunk i havet

Serie: En box med fyra smala böcker: "lilla asken" (finns ingen direkt ordning mellan berÀttelserna)

Författare: David Mohseni

Genre: Övrigt

Recension: "Vi Àr tjugofem. HÀlften sÀtter sig i bÄten. Nu finns det ingen mer plats. Vi sÀtter oss pÄ varandra. Vi Àr sÄ mÄnga att bÄten knappt syns. 
Det Àr första gÄngen i mitt liv som jag sitter i en bÄt och det Àr första gÄngen jag ser sÄ mycket vatten. Vi Àr en sandkornsö i ett jÀttehav. Jag kan inte simma ens tio centimeter."

En verklig historia om Daoud, som flyr frÄn kriget.

Jag tycker att berÀttelsen Àr bra. Eftersom att den Àr verklig, sÄ blir den lite extra hemsk pÄ sina stÀllen. Boken innehÄller bara 30 sidor sÄ den Àr ganska kort.
 
 
Omdöme: 4 Trollspön 
Recension av: Ida_Cho 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress